46-040 Ozimek, ul. Kolejowa 1
tel. +48 696 449 521, +48 603 117 460
 

Nasza firma powstała w 1992 roku. Działalność rozpoczęliśmy od świadczenia usług transportowych. Następnym etapem było rozszerzenie działalności o usługi warsztatowo - wulkanizacyjne. Od otwarcia warsztatu rozbudowujemy zakres naszych usług naprawczych i wulkanizacyjnych.

Zainwestowaliśmy w nowoczesne technologie takie jak stacja klimatyzacji, diagnostyka geometrii kół, diagnostyka komputerowa oraz spawanie MIG MAG.



Nasi pracownicy posiadają odpowiednie certyfikaty umożliwiające im profesjonalną obsługę Państwa pojazdów. Staramy się rzetelnie i terminowo wykonywać powierzone nam naprawy. Jesteśmy ubezpieczeni od nieszczęśliwych wypadków powierzonego nam sprzętu.Zadowolenie Klienta i korzystanie z najnowszych technologi to główny cel naszej działalności.

Dostosowujemy się do indywidualnych potrzeb naszych Klientów.

Trwałość opon
Powiększenie

Opony ulegają zużyciu w wyniku ich eksploatacji, powodującej przede wszystkim mechaniczne ścieranie się bieżnika. Przydatność i dopuszczalność użytkowania opony w tym kontekście jest zależna przede wszystkim od minimalnej dozwolonej wysokości bieżnika, określanej przez przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponadto, niezależnie od tego, czy opona jest eksploatowana czy wyłącznie przechowywana, następuje jej starzenie się, co jest wynikiem toczących się wewnątrz niej procesów chemicznych i fizycznych.

Jednym z czynników wpływających niekorzystnie na oponę jest ozon zawarty w powietrzu. Ze względu na zjawisko starzenia się opon przyjmuje się (np. według badań firmy Michelin, a także zgodnie z normą PN-C-94300-7 „Ogumienie. Pakowanie, przechowywanie i transport”), że maksymalny okres przechowywania (pionowo i ze zmianą co 6 miesięcy punktu oparcia) opon po ich wyprodukowaniu to 3 lata. Natomiast maksymalny okres przydatności opony (zarówno do eksploatacji jak i przechowywania) to według zaleceń firmy Michelin – 10 lat. Zbieżne opinie publikują polskie serwisy internetowe, specjalizujące się w obrocie oponami samochodowymi.

Wulkanizacja tradycyjnych rodzajów elastomerów
Powiększenie

Wulkanizacja tradycyjnych rodzajów elastomerów – zwanych kauczukami – opiera się na addycji siarki do podwójnych wiązań chemicznych węgiel-węgiel występujących zarówno w naturalnych, jak i syntetycznych kauczukach. W wyniku tej reakcji tworzą się wiązania chemiczne C-Sx-C, gdzie x=1-3.

Wulkanizację tę przeprowadza się zazwyczaj, mieszając rozdrobnioną siarkę rombową z kauczukiem, a otrzymaną pastę nanosi się na specjalne bębny zwane kalandrami, gdzie w temperaturze ok. 150 °C następuje wcześniej wspomniana reakcja sieciowania. Zależnie od warunków wulkanizacji, rodzaju użytego kauczuku i proporcji siarki do kauczuku można uzyskiwać twardsze lub bardziej miękkie rodzaje gumy. Im większa gęstość sieciowania kauczuku, tym mniej elastyczna (twardsza) i wolniej ścierająca się guma.